Izbira monokolesa

KATERO VELIKOST POTREBUJEM?

Pri izbiranju monocikla sta pomembna dva faktorja, velikost in za kakšen način vožnje ga potrebujete. Spodaj je tabela, ki vam prikazuje velikost kolesa, ki jo potrebujete za vašo dolžino nog (pri standardni dolžini sedežne opore). Spodaj je tudi opis, katere velikosti koles so primerne za različne načine vožnje.

Velikost kolesa

Minimalna dolžina nog

16″

54 cm

18″

60 cm

20″

62 cm

24″

68 cm

26″

74 cm

29″

78 cm

36”

84 cm

Začetniki 2 cm manj

Opomba: To so samo približne velikosti. Kratka dolžina nog je tu zato, da prikaže velikost, če ste skrajšali sedežno oporo. Če pa so vaše noge daljše, kot je največja dolžina v tabeli, potem potrebujete daljšo sedežno oporo.

KATERO MONOKOLO NAJ SI KUPIM?

Prav tako se morate odločiti, kaj boste počeli s svojim monociklom. Spodaj je razdelitev velikosti monociklov:
12” – To je monocikel za majhne otroke. Primeren je za otroke, ki so premajhni, da bi vozili 16 colski monocikel. Zanj so primerna gladka tla, zato ni primeren za zunanje aktivnosti. Za otroke od 4 do 7 let.
16” – To je otroški monocikel, in zaradi majhnega kolesa je primeren samo za gladke ter ravne površine. Dober za učenje otrok od 6 do 9 leta.
20” – Tradicionalno najbolj popularna velikost monocikla in nadvse primerna za učenje začetnikov. Ti monocikli so zelo primerni za notranje površine, hitro se obrnejo in so najboljše velikosti za izvajanje trikov…so kot kolesa BMX v monociklističnem svetu. So enkratni za igranje hokeja in košarke. V kombinaciji z veliko gumo se jih uporablja za premagovanje ovir (Trials). Njihova slaba stran je, da niso primerni za vožnje na dolge razdalje.
24” – To je pogosta velikost za odrasle. Dobra je za zunanje površine, poti, »off-road« (gozdne steze), ni pa najbolj primerna za dvorane razen, če imate dostop do velike telovadnice. Večje kolo lahko oteži izvajanje zahtevnejših »freestyle« trikov. Primeren za učenje začetnikov. V kombinaciji profilirano gumo je nadvse primeren za gorski monociklizem po zelo zahtevnem terenu (MUni – mountain unicycling) in za Trials.
26” – Ta je najbolj primeren za MUni. Torej, če niste začetnik je to tisto, kar potrebujete za »off-road« dogodivščine. To so tudi odlični ulični monocikli, niso pa primerni za notranje površine. V kombinaciji z profilirano gumo dobite monokolo za vožnjo po zahtevnejšem terenu!
29” – Monocikel primeren za pogoste cestne vožnje. Veliko kolo ga naredi hitrega in prijetnega za vožnjo. Prav tako ga lahko uporabite za »off-road« vendar ne za preveč razgiban teren. Ni tako hiter kot 36”, vendar lažji in bolj okreten. Za napredne voznike.
36” – Monocikel, ki je prav tako primeren za pogoste cestne vožnje. Če ste ljubitelj hitre vožnje je to pravi monocikel za vas. Nikakor pa ni primeren za začetnike in notranje površine.

KAKO JE SESTAVLJEN MONOCIKEL?


KAKO SESTAVITI MONOCIKEL?

1. Vzemite okvir in ga položite na ležaje, ki so na kolesni osi (pesto). Prepričajte se, da je utor na okvirju obrnjen nazaj ter, da je leva gonilka (označena s črko L) na levi strani.
2. Vzemite dva ležajna pokrovčka in ju z dvema vijakoma, na vsaki strani, pritrdite na konce okvirja. Ne zategnite ju preveč, saj se morata ležaja prosto vrteti. Prepričajte se, da sta oba vijaka enako zategnjena.
3. Vzemite levo pedalo, označeno s črko L, ter ga pritrdite na levo gonilko. Priviti ga morate v obratni smeri urinega kazalca. Desno pedalo, označeno s črko R, pa pritrdite v smeri urinega kazalca, na gonilko označeno s črko R. Priporočamo, da navoje pedal prej namažete z mastjo za kolesa, saj jih boste tako lahko kasneje lažje sneli (npr. ob menjavi pedal ali razstavljanju monocikla za lažji transport).
4. Vzemite objemko sedežne opore in jo nastavite na steblo okvirja, kjer je utor. Utor na objemki mora biti obrnjen nazaj, enako kot utor na steblu okvirja.
5. Vzemite sedežno oporo s pritrjenim sedežem in ga vstavite, za najmanj 5 cm, v steblo okvirja.
6. Če je sedežna opora predolga, jo odrežite z žago za rezanje kovine ali z rezalcem za cevi. Režite po majhnih delčki, dokler ne dobite zaželene dolžine.
7. Pred vsako vožnjo priporočamo, da preverite vse vijake in premikajoče dele.
8. Vedno nosite zaščitno opremo: čelada, ščitniki za koleno, goleno in gleženj, rokavice ter ščitniki za komolce. Imejte tudi primerno obutev, tako ki ne drsi.
9. Ne vozite se po javnih in prometnih cestah.